Les jornades es composen de ponències que aborden les Controvèrsies Sòcio-Científiques des de diverses perspectives, amb l’objectiu de donar-ne una visió el més rigorosa i més propera a la pràctica possible. Per això s’ha buscat l’equilibri entre tres perspectives: Projectes Educatius Europeus d’Innovació, Didàctica de les Ciències i Experiències d’aula.
S’ofereix a continuació el programa de les tres sessions de les Jornades i els materials de cadascuna de les ponències.
A més dels materials de la ponència (el fitxer de la presentació), hi ha també disponibles els articles que ha publicat la Revista Ciències amb els resums de les ponències elaborats per els mateixos autors.
Sessió 1: 21 d’octubre.
Com apropar la recerca a l’educació mitjançant la Recerca i la Innovació Responsables? Presentació dels projectes europeus RRI Tools i Xplore Health. Rosina Malagrida. Coordinadora del Hub nacional del projecte RRI Tools i d’Xplore Health. [materials de la ponència]
Scientix: projectes europeus RRI i CSC. Francisco Pérez. Professor de Secundària (tecnologia) a l’Institut Pompeu Fabra de Martorell i professor associat de Farmacologia de la UB. Ambaixador Adjunt de la xarxa europea Scientix. [materials de la ponència]
Les controvèrsies Sòcio-científiques com a contextos d’aprenentatge. Anna Marbà. Professora a l’Universitat Autònoma, Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals. [materials de la ponència]
Sessió 2: 4 de novembre.
RRI:coltan, fum, texans i vacunes. Educació pel desenvolupament i educació en ciència. Quique Vergara. Professor de Secundària. Escola Maristes Champagnat, Badalona. [materials de la ponència]
Guies CSCFrame i activitats per aplicar a l’aula el treball integrat de llengua, contexts, i models científics en les controvèrsies sòcio-científiques. Jordi Domènech. Professor de secundària (INS Granollers) i formador al Servei d’Acollida i Immersió Lingüística del Departament d’Ensenyament. [materials de la ponència]
Actituds i habilitats comunicatives necessàries pel debat sociocientífic a l’aula. Sílvia Lope i Laura Farró. Professores de Secundària. CESIRE, Departament d’Ensenyament. [materials de la ponència]
Sessió 3: 25 de novembre.
Aprendre química a partir de contextos pseudocentífics. Iván Marchán. Professor de secundària a l’Institut Europa de L’Hospitalet de Llobregat. Universitat Autónoma de Barcelona. [materials de la ponència]
Lectura i anàlisi crítica de la informació. Begonya Oliveras. Professora de Secundària. Institut Obert de Catalunya (IOC) i Departament de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la UAB. [materials de la ponència]
Activitats de RRI i CSC llestes per a l’aula: Engaging Science. Mario Barajas. Coordinador nacional del projecte Europeu Engaging Science. [materials de la ponència]
.
.
.
.
.
One thought on “Programa i Materials”